ثبت نام کارگاه هوشمندی تکنولوژیک …

دسته: اخبار فدراسیون , اسلایدر , دسته بندی نشده , سر تیتر اخبار
بدون دیدگاه
سه شنبه - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

مدرس: سهراب آقازاده

کارشناس ارشد مدیریت تکنولوژی، گرایش مدیریت تحقیق و توسعه 

مقدمه

فناوری در دنيای امروز به عاملی كليدی برای توسعه كسب و كار تبديل شده است. تغييرات سريع فناوری‌ها، فضای رقابتی بازارها و تغيير در سيستم های توليد و ارزش آفرينی، شركت‌ها را وادار به اجرای طرح های جامع فناوری نموده است؛ از این روی سازمان‌ها دیگر ایستا نبوده و در بهره‌وری و کسب فناوری‌های نوین پا به پای جهان فناورانه امروز به پیش می‌­روند. با توجه به رشد روزافزون نقش فناوری در ميزان ارزش آفرينی و سودآوری شركت‌های تجاري، مديريت بر اين دارايی ارزشمند نيز از اهميت بسيار زيادی برخوردار شده است.

هوشمندی تکنولوژیک به معنای اطلاع دقیق از تغییرات فنی و استفاده از اطلاعات معتبر در تصمیم­‌گیری‌­های مرتبط با خرید، تحقیق و توسعه و تجهیز واحدهای عملیاتی بسیار پراهمیت است. به طور متوسط دوره عمر تغییرات فناوری به معنای بهبود و ارتقای تجهیزات و یا تغییر در فرایندها ۱۰ سال است که موجب خواهد شد تا شرکت‌­ها خود را در معرض پیشنهادات سایر تامین کنندگان تکنولوژی قرار داده و بر همین اساس دست به انتخاب بزنند و این موضوعی است که ممکن است موجب شکسبت در پروژه های ارتقای فنی و بهبودهای تکنولوژیک گردد. از این رو دست‌یابی به سطح مناسبی از هوشمندی تکنولوژیک موجب تصمیم‌­گیری‌­های به موقع و مناسب خواهد شد.

معرفی دوره

دوره آموزشی هوشمندی و استراتژی تکنولوژی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، به بررسی ابعاد مختلف هوشمندی سازمان اعم از تجاری، تکنولوژیک و استراتژیک خواهد پرداخت و مسیر ایجاد ارتباط بین عملکرد تکنولوژی­‌ها و موفقیت شرکت را تشریح می­‌نماید. برای این منظور، در این دوره آموزشی زیرساخت و رویه ایجاد هوشمندی تکنولوژيک و استفاده از آن در تصمیم‌­گیری شرح داده خواهد شد لذا ابتدا فرایند شناسایی تکنولوژی‌­های کلیدی واحد عملیاتی تشریح خواهد شد سپس نحوه‌ تقسیم‌بندی و ایجاد واحدهای استراتژیک تکنولوژی در شرکت‌­ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بر همین اساس، هوشمندی تکنولوژیک از طریق پایش و رصد تغییرات تکنولوژیک پایه‌­ریزی می‌­شود. نحوه ایجاد بانک اطلاعاتی، مدل‌­های تحلیل و بررسی اطلاعات بانک‌­های اطلاعاتی و رسیدن به خروجی‌­های مؤثر در تصمیم‌­گیری نیز تشریح خواهد شد. با توجه به این‌که اختراعات، مقالات، کاتالوگ‌­های تجاری و تجارب سایر شرکت­‌ها داخلی و خارجی به عنوان ورودی بانک اطلاعاتی شناخته می‌­شوند، نحوه ارزیابی و بررسی هر کدام از این مستندات نیز در کارگاه بررسی خواهد شد.

در ادامه نحوه ارزیابی وضعیت موجود تکنولوژی‌­های کلیدی و بر آن اساس شناسایی شکاف­‌های فنی تشریح خواهد شد و مخاطبان دوره نحوه­ی تعریف پروژه‌­های ارتقای ظرفیت فنی را فرا خواهند گرفت. تا به این‌جا حاضرین در کارگاه با تعریف و تدوین سبد تکنولوژی خود آشنا شده‌­اند.

گام بعدی تبدیل سبد تکنولوژی به اقدامات و برنامه‌­ها به نحوی است که موجب رشد و تعالی تجاری و فنی شرکت گردد. در بخشی از کارگاه که تدوین استراتژی تکنولوژی مورد بحث قرار خواهد گرفت، انواع مدل‌­های هم‌کاری و اکتساب تکنولوژی و امتیازات و ریسک‌­های هر کدام از آن‌­ها تشریح خواهد شد تا نحوه نگاشت برنامه‌­ها بر روی مد‌‌ل‌­های همکاری و استفاده از مد‌ل‌های مختلف داخلی (مانند تحقیق و توسعه) و خارجی (مانند سرمایه‌­گذاری مشترک) برای مخاطبان مشخص گردد. در انتها نحوه­ تدوین نقشه راه تکنولوژی و رصد و کنترل تغییرات فنی در شرکت­‌های فعال در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی آموزش داده خواهد شد.

سرفصل­‌های دوره

  • آشنایی با مبانی مدیریت تکنولوژی و نوآوری در شرکت­‌های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی
  • بررسی مفاهیم و معانی مرتبط با هوشمندی، پایش و رصد تکنولوژی­‌ها
  • بررسی فرایندها، دستورالعمل‌­ها و ابزارهای مدیریتی مرتبط با هوشمندی، پایش و رصد تکنولوژی­‌ها
  • بررسی نمونه­‌های عملیاتی انواع تحلیل و ارزیابی اطلاعات (مقالات، اختراعات و کاتالوگ‌­های تجاری)
  • بررسی نحوه تعریف، ارزیابی و مدیریت پروژه­‌های پژوهش و فناوری
  • بررسی مفاهیم و معانی مرتبط با استراتژی تکنولوژی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی
  • بررسی فرایندها، دستورالعمل­‌ها و ابزارهای مدیریتی مرتبط با تدوین استراتژی تکنولوژی
  • آشنایی با نحوه ترسیم نقشه‌­راه تکنولوژی برای شرکت­‌های فعال در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی
  • بررسی نمونه­‌های عملیاتی و موفق ملی و بین­‌المللی

اهداف و اثربخشی

  • آشنایی با فرایندها و رویه­های هوشمندی و استراتژی تکنولوژی
  • دستیابی به قابلیت انتخاب مناسب تکنولوژی‌­ها
  • توانمندی در ارزیابی و بررسی پیشنهادات فنی تأمین­‌کنندگان تجهیزات و دانش فنی
  • افزایش قدرت چانه‌­زنی مدیران در خرید و تأمین دانش­‌فنی و تجهیزات
  • افزایش قدرت رقابت‌­پذیری و تولید محصولات موفق در بازار ملی و بین‌­المللی

مخاطبان دوره

  • مدیران ارشد و میانی فنی مرتبط با تغییرات فنی
  • مدیران تحقیق و توسعه‌ و توسعه‌ی محصول/ خدمت جدید شرکت­ها
  • کارشناسان فنی و توسعه دهندگان تکنولوژی
  • مدیران مرتبط با طرح و برنامه‌ریزی پروژه­های تغییرات فنی

مدت زمان دوره

  • مدت زمان برگزاری دوره ۸ ساعت معادل یک روز آموزشی است.

 

 

  • نحوه ثبت نام : تکمیل فرم ثبت نام و ارسال تصویر تاییده مبلغ واریزی
  • نحوه دریافت فرم : از طریق آدرس ifoi.ir و کلیک بر روی لینک ثبت نام کارگاه
  • هزینه ثبت نام : ۲۸۰ هزارتومان
  • هزینه ثبت نام اعضای تشکل‌های عضو فدراسیون : ۲۰۰ هزارتومان
  • اطلاعات حساب بانکی :
    • شماره حساب: ۱-۱۲۷۴۴۰۷۹-۸۱۰۰-۲۲۸
    • صاحب حساب : فدراسیون صنعت نفت ایران
    • بانک: پاسارگاد شعبه اسدآبادی
    • کد شعبه: ۲۲۸
    • شماره شبا: IR970570022881012744079101
  • مدت اجرا: ۸ الی ۱۷ ( به همراه دو وعده پذیرایی و ناهار)
  • محل اجرا: محل آموزش اتاق بازرگانی تهران
  • کسب اطلاعات: ۳-۸۸۹۸۶۸۳۰  داخلی ۴۰۷-۴۰۶

 

  • حداکثر ظرفیت : ۳۰ نفر

    مبنای حضور، طی کامل مراحل ثبت نام خواهد بود.

     

     

  • *(پر کردن تمامی گزینه های فرم ضروری می باشد)

    ثبت نام کارگاه هوشمندی تکنولوژیک


نوشته شده توسط:داود امیر احمدی - 164 مطلب
پرینت اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
بازدید: ۶۹
برچسب ها:
%u0637%u0631%u0627%u062D%u06CC %u0633%u0627%u06CC%u062A
طراحی سایتسئوسرویس و تعمیر کولر گازیاجاره ویلا - فروش ویلا - ویلا شمال